pondělí 26. května 2014

Kupujeme "zajíce v krabici" - duben 2014

Hezký den všem,
omlouvám se, že zveřejňuji slíbenou recenzi až nyní (všimli jste si, že se co příspěvek neustále omluvuji?!), ale práce, domácnost, učení a z velké části chvíle strávené prokrastinací mě zaměstnávají natolik, že už nevím, kde mi hlava stojí. Toliko mimo téma. Takže..

Na "zajíce v krabici" jsem narazila asi před měsícem a půl u jedné blogerky. Bohužel v té době už šla objednat pouze dubnová edice, proto jsem si na svou první zaječí krabičku musela počkat o něco déle. Je škoda, že jsem na "zajíce" nenarazila dříve, neboť únorová edice obsahovala například burákové máslo, které tolik zbožňuji. :-)) Ale na druhou stranu - hlavním záměrem tvůrců je především vyzkoušení nových výrobků, které běžně v obchodech neseženete.



A co jsem tedy ve své krabičce objevila?
  • Směs na chléb "Energy" (Adveni)
  • Kakaové boby - pražené (Čokoládovna Troubelice)
  • Kakaové máslo (Čokoládovna Troubelice)
  • Dýňovou mouku (Adveni)
  • Kaštanové vločky (Adveni)
  • Kakaový nápoj (Čokoládovna Troubelice)

"Voní to jako čokoláda, ale čokoláda to není!"


S kakaovými boby i s kakaovým máslem (tím pravým, ne s těmi chem. náhražkami v kosmetice) jsem se setkala poprvé. Hned co jsem je v krabičce objevila, otvírala jsem obě balení, abych vyzkoušela, jak vlastně chutnají. No, musím říct, že kakaové boby mi v ústech zpočátku připadaly sladké, ale vzápětí se dostavila typická hořká chuť, takže takhle samotné mi zrovna dvakrát moc nesedly. Ale dočetla jsem se, že jsou velmi účinné přírodní antidepresivum, takže se možná přinutím je zobat. :-) Kakaové máslo už na tom bylo lépe, ale to samozřejmě využiji spíše při pečení (např. přiložený recept na mandlové brownies zní vážně moc dobře! :-) ) než na mlsání.


O kaštanových vločkách jsem slyšela poprvé, nemám zatím zdání, jak je využiji. Údajně jsou však vynikající i samotné, protože jsou přirozeně nasládlé. Je také možné je použít místo müsli do jogurtu či jako ozdobu dezertů.


Další kakaovou "věcí" je nápoj vyrobený z nejkvalitnějšího kakaa z Ekvádoru. Bohužel jsem ho ještě nestihla vyzkoušet, neboť jsem si nedávno objednala z Herbia kakaový Sojmil, který jsem ještě nestihla spotřebovat, proto nemám potřebu otvírat něco dalšího.


Naopak s bezlepkovým chlebem s chia semínky už jsem se stihla seznámit. Před jeho přípravou jsem si pro jistotu přečetla zkušenosti ostatních, abych měla představu, co mohu očekávat. A udělala jsem dobře. V návodu od výrobce se píše, že chléb lze péct i bez formy, ovšem ti, co jej tak zkoušeli péct, uváděli, že se chléb "zplasknul" a po chuťové stránce nebyl taky zrovna nic moc. No, jelikož formu na chléb nevlastním, nenapadlo mě nic lepšího než vzít tu na vaječnou tlačenku a nacpat těsto do ní. :D 

Chléb maličko popraskal, kůrka byla tvrdší než u jiných chlebů, ale chuťově byl výborný. Co se týče té kůrky - až pozdě jsem si v dopise přečetla, že pro docílení křehké, ale ne tvrdé kůrky máme dát do trouby také malý hrnec s vodou. Tak příště! Tyhle bezlepkové směsi mě totiž tak nadchly, že určitě zase nějaké vyzkouším. Když už jsme u toho - nevíte, zda se dají sehnat i někde jinde (v Plzni nejlépe) než přes e-shop Adveni?



Dýňová mouka je pro mě další novinkou, kterou už jsem stihla také vyzkoušet, i když zatím jen pro vysypání formy při přípravě energy chlebu. Přítelova reakce byla asi taková: "A to zelený budeme jíst taky?". :-)) Na její další využití se těším a začnu nejspíš u noků s rajčatovou omáčkou a bazalkou, které na fotografii vypadají vážně skvěle. :-) 

Se zaječí krabičkou jsem byla vesměs hodně spokojena, ale další edici plánuji objednat příští měsíc, protože na tento už mám objednaný brandnooz box, který má dorazit ve čtvrtek, a jehož obsah se mi poslední dobou začíná zamlouvat. Ale o tom kdyžtak v jiném článku. :-)

A co vy? Máte objednané květnové "zajíce"?
Která edice vás zatím nadchla úplně nejvíc?


1 komentář:

  1. Já jídlové krabice nekupuju, ale tahle čokoládová by se mi určitě líbila. :)

    OdpovědětVymazat